Šta je to bogatstvo


Ima već pet godina, kako sam počela da pišem o razvedenima, problemima sa kojima se susrećemo, o uspesima i porazima koje savlađujemo. Javljale su se mnoge žene i tek po neki muškarac. Računam, našli su me oni koji su hteli da me pronađu i da jedini drugima pomognemo da ojačamo i idemo dalje.


U početku, nisam se baš snalazila, ni sa pitanjima ni sa odgovorima. Pisali su mi, nepoznati ljudi, o svojim problemima, o načinima kako ih savlađuju i zajedno smo pronalazili nove. Delila sam lična iskustva, pisala im kako sam se izborila sa sličnim problemima i nikad nisam osuđivala ni isleđivala. Ni zašto su se razveli, ni šta je bio uzrok ni šta je bio povod. To su lične priče u kojima bih učestvovala samo ako je bilo neophodno, da bih bolje razumela nečiju ličnu situaciju. Nastojala sam da budem objektivna, preterano je reći da budem profesionalna jer nisam psiholog ni terapeut, nisam se školovala za takvu vrstu pomoći. Delim samo svoje znanje i iskustvo u rešavanju sličnih situacija a stručnjacima prepuštam stručni deo, kome je potreban. 

Mnogo je bilo pisama i priča, kafa, suza, smeha, čuđenja. Nagrada Blic Žene za Naj Ženu 2016. pomogla mi je da ne odustanem i da budem tu za sve koji me potraže. Poruke stižu u svako doba dana i noći. Svakome odgovorim, odmah, bez odlaganja. Makar samo rečenicu da sam tu, da razumem kroz kakvo trnje prolazi pa razgovor ili prepisku nastavimo sutra. Mnogima je baš ta, prva moja poruka, bila jasan signal da nisu sami. U trenucima kada su im se duše raspadale od bola i ličnih rana, ta jedna rečenica im je dala snagu da sačekaju jutro, tako su mi pisali a ujutru smo nastavljali tj. kretali od početka. Kao što žednom jedna čaša vode ne utoli žeđ već mu samo daje priliku da preživi do izvora, tako su i moji odgovori pomogli nekima, u trenucima kada je pritisak koji su osećali bio više od onoga što mogu da podnesu. Podelili smo i dočekali novi dan a onda krenuli da raščišćavamo put.

Pod teretom svakodnevnih obaveza i poslova, baš danas sam primetila kako sam odlično, kontinuirano odlično (sa manje ili više umora, napora, obaveza, moranja...). Svakog jutra me portir, na poslu, pita kako sam i danas je primetio da sam jedina u zgradi koja je odlično. Pitao je koja je moja tajna, moj izvor Energije jer većina dolazi na posao smorena i namrštena. Setih se mnogih poruka ljudi sa kojima sam podelila svoja iskustva kako posle razvoda. Mnogih komentara čitalaca bloga, ljudi koji su tražili odgovore na pitanja kako da nastave i pronašli ih u mojim tekstovima, pisanim na osnovu ličnog iskustva baš onako kako su meni bili potrebni da ih pročitam, kad sam tražila odgovore na ista pitanja. Shvatih da je ovo peto leto kako pratim neke priče, kako delimo padove i uspone, pitamo jedne druge "Kako si?", tu smo da jedni drugima pomognemo. I ja sam samo žena, razvedena mama kojoj vaša iskustava pomognu da savladam neku od prepreka života posle razvoda.

Ova naša Sinergija nikada mi nije donela ništa materijalno i nikada neće biti za novac. Ne sme da bude. Iskustvo postoji da bi se delilo i nema cenu a vrednost je druga tema, to zna svako od vas. Danas shvatih koliko sam dobila pisama u kojima mi, oni kojima sam nekada pomagala da zacele rane, ustanu i krenu dalje pišu o novim počecima, o novim ljubavima, o novim partnerima i venčanjima, o bebama kojima se danas raduju. Kada smo se upoznali, bili su polupani svim onim što je predhodilo razvodu, istrošeni oko razvoda i po malo pogubljeni kako će dalje. Danas su to nasmejana lica, zadovoljni ljudi koji su kraj jednog braka i dela života savladali i postavili kao osnovu za nova iskustva, nove ljude, nove ljubavi. Tako su, oni sa druge strane neta, postali mnogo ličniji: postali ste VI, znani i neznani.

Nije retkost da mi pišete kako ste počeli da se bavite onim što ste oduvek želeli a, u braku, niste imali prilike ili hrabrosti ili partnerske podrške da pokušate i da uspete. Fotografije predivnih torti, akvareli, putovanja u predele koje je srce izabralo, puno je toga što delimo i što meni puni srce. Divno je biti svedok tuđeg rasta, uspeha i svakog napretka. Iako je mnogo onih koje nikad nisam upoznala, činjenica da su nepoznati ljudi svoju intimu podelili sa tamo nekom sa neta, koja je prošla istim putem... Pa, to je beskraj, bogatstvo! To je najbolji znak da, ovo što radim, ima smisla i da nastavim. Ovo je bogatstvo čija merna jedinica je puno srce.

Zašto, baš danas, pišem o ovome? Zato što je jedna mama, sa detetom, bila u vrlo lošoj partnerskoj priči. Prošle godine smo uspele da im nađemo stan, da pomognem da potraži svoj mir. Da dete zdravo raste, bez stresa. Da podelimo sve što možemo. Nije im bilo lako. Mnogo razmišljanja, mnogo naučenih obrazaca ponašanja posle mnogo trpljenja lošeg, mnogo nesigurnosti i mnogo ljubavi prema životu... Znam da su, kao i mnogi od vas, imale strah od nepoznatog, od tankih finansija, od toga kako će same. Dan po dan, mesec za mesecom, ojačale su u svakom smislu. Pre par dana, mama mi je javila da ima novog partnera. Da je divan čovek, da je sve ono na šta je zaboravila da, kao žena, ima pravo, da se polako vraćaju i emocije i strast i da je sve jednostavno, baš kao što smo prošlog leta pričale. Život je lep i jednostavan a mi, ljudi, imamo sklonst da ga zakomplikujemo i jedni drugima zagorčamo a ne mora tako.

Srećna je mama, srećno je dete i srećna sam ja jer znam koliko su napredovale i iz kakvog pakla izašle. Istinski sam srećna. I zbog mame koja je svoju kreativnost usmerila u pravljenje prelepih torti i izborila se za mesto na tržištu, i zbog tate koji je uspeo da se izbori za starateljstvo nad ćerkom, i zbog mnogih priča koje su duboke i lične. Nema smisla da portiru objašnjavam tajnu zašto sam odlično i svakog jutra nasmejana kad uđem u zgradu. Ovo je priča za vas koji razumete, sa kojima sam podelila intimne trenutke ličnog bola, straha, kraja i novih početaka. Zajedno smo  mnogo postigli.

Pročitala sam savet roditeljima, ako žele da uspeju neka budu baš onakvi kakvi su roditelji njima trebali, dok su bili deca. Ponavljam, nisam školovani terapeut ali želim da sa vama delim ono što ja nisam imala sa kim, kada sam izašla iz braka, razvela se i bila negde između realnosti, uzburkanih emocija i pokidane duše.

Hvala što delimo.
Hvala što ste ojačali i krenuli napred.
Hvala što ste mene učinili boljom osobom, što sam i ja porasla kroz priču sa vama.
Idemo dalje. Najbolje nam tek dolazi.


Daisy, Heart, Flowers, Flower Heart, Spring



foto: Pixabay/Internet



Comments

Post a Comment

Popular Posts